http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

4 oktober 2010

åh, måndag igeeeeen!

Hej!
Då var det måndag igen - starten på en skolvecka.
Gaaahhhhhh..
Dagen har varit heelt normal, så jag går inte in i detalj på den för er ointresserade.
För er intresserade:
Dagen började med att jag gick upp, var jättetrött men tillslut kom jag upp ur sängen. Då tog jag på mig kläder och sedan gick jag ner och åt frukost. Efter frukost bestående av macka och juice borstade jag tänderna. Usch, idag var tandkrämen riktigt så där gleggig och äcklig. Fy! I alla fall, efter tandborstningen satte jag mej för att vänta på bussen och den kom i normal tid -7.45-. I bussen var det dött som vanligt, hahah. När jag kom till skolan -20 minuter innan plugget börjar- gjorde jag inte så mycket. När så första lektionen -matte- drog igång kände jag en riktig adrenalinkick, JIPPI!!! SKOLAAAA!! (eller inte...)
Men jag jobbade väl ganska ok på matten och det var ju skönt. Efter den lektionen hade vi engelska. På engelskan var det läs och hör förståelse som gick ganska bra. Sen var det dags för SO! Historia! Verkligen mitt favoritämne, det är så himla skoj! (eller inte...) På So:n sög det som vanligt.
Mums, sen var det dags för mat. Blä, menar jag och inte mums, såklart. Det var pasta med skinksås. Pastan var äcklig, tänk er gula, gleggiga skruvar som liksom fastnar i varandra och är totalt smaklösa (men ändå äckliga, yes) blandat med en tom skinksås där inget utmärker sej i gommen. Nej, fetdiss.
Efter endast trettio minuters lunch blev det "back to work" med underbara Fysik (som dock äger so) där vi pratar om energi & sånt. Jobbigt, jag vet, allt tar på min energi (HAHAHAHA vad vitsig jag är :D)
Sen körde vi dagens roligaste ämne, musik. Vi hade uppvisning med våran lilla sång, jag antonia, annie och sofie (som läser min blog mohahahaha). Det gick väl ganska så väldigt super. Eller nåt sånt.
Efter musicierandet var det dags för spanska, och det är inget anmärkningsvärt tycker jag inte. Helt normalt. Fick dock inte tillbaks proven, bajs.
Efter denna lektionen kände jag frid och fröjd - äntligen kunde jag åka hem och sätta mej och fortsätta pluggandet, JIPPI (eller inte...).
Nej men, helt seriöst så åkte vi faktiskt in till lilla stan efter skolan och köpte jeans + tröja till broder.
Sen åkte vi hem och nu är jag hemma! Snart blir det plugg, JIPPI!!!!!

Tack för att ni läste, det tog mig faktiskt en hel halvtimme att skriva.
Ni som inte läste, ni missade nåt.

Ha en fin dag, alla som läste! Ni andra kan dra.

Kram Moa

Ps. tack för kommentarena Julia :)

1 kommentar:

  1. Du glömde Charlie och Lola! Eller hade vi inte börjat med det då..? ;) Haha, va kul vi har alltså. :) Kram <3

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!