http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

2 oktober 2010

Kan detta bli nåt?

Började för en stund sen skriva lite på en, ja vad ska man kalla det? Bok? Novell? (borde inte gå eftersom att allt jag skriver ska beskrivas i minsta detalj, hehehe) Berättelse? Struntsamma.
Vad tycker ni om skrivargrejen jag har skrivit hittills?
"Hedvig kunde inte låta bli att skratta för sej själv. Nu skulle allt äntligen bli bra!

- Ja, jag vet… jag är ledsen för allt men liksom, det är inte jag som har bestämt, sa Tilda på rasten när hela klassen samlades runt den snygga, populära tjejen.

Tilda var ganska lång, hade lockigt, ljusbrunt hår och denna dag en svart tunika, massa halsband, gråa Converse och trådsmala, stentvättade jeans.

- Eh, vi ska bo ganska nära Stureplan i en fyra med takvåning. Så det blir nog ganska okej, hehe, berättade Tilda med ett leende som bara skrek av egoism.

- Åh, vad fuskigt!

- Ja, haha, det kan man ju tycka. Men liksom det är ju ganska chill att det bara är typ ett sånt där, em vad heter det, jo stenkast till all shopping som finns i Stockholm. Zara ligger ju typ jättenära. Nice, eller hur brudar?

Tilda putade med läpparna och fixade till frisyren, ignorerade tjejernas ”åh, ja, mm”, drog upp den kritvita iPhonen ur fickan och ringde sin pappa och undrade vilken gata det nu igen var de skulle flytta till.

- Det var nån gata, typ Sturegatan tror jag, hehe. Spela roll liksom?
Alla tjejer utan Hedvig lyssnade noga på allt Tilda sa och man kunde se på deras ansikten hur fulla av avundsjuka de var. Samtidigt visste Hedvig att de var glada över att slippa den bortskämda flickan med kilovis av smink och nya kläder varje dag. Det skulle bli så mycket bättre, det visste Hedvig."

[ta det på skoj, bara en rolig grej, ursäkta de långa mellanrummen]

6 kommentarer:

  1. är inte hedvig en tjej
    "alla tjejer utan hedvig"

    SvaraRadera
  2. Fint :) En liten grej bara. du skulle istället för att skriva "Hon hade ljusbrunt, lockigt hår" skriva att "Hon rättade till sitt ljusbruna..." Om du fattar? :) Annars bara bra! :D Skulle vara kul om du lade upp lite i taget på bloogen, som en följetång. Tycker jag. :) <3

    SvaraRadera
  3. frida: jo hedvig är en tjej och alla utan hon beundrade den där Tilda :D
    Julia: Jo, det kunde man ju gjort :P
    Kram <3

    SvaraRadera
  4. roligt namn på en tjej , tänker mig en kille som heter så xd

    SvaraRadera
  5. hedvig är nog ett tjejnamn vad jag vet? haha, :D

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!