http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

3 september 2010

Rutiga skjortor - ett måste i höst


En rutig skjorta tycker jag nästan är ett måste i höst.
Det finns otroligt många olika modeller, de snyggaste hittar du på Gina tricot (Vera shirt) men även H&M har en hel drös med fina skjortor.
Ovan ser ni ett urval av allt snyggt. Jag har den högst upp till höger, från Gina.
Vilken/vilka av skjortorna ovan tycker du är snyggast?
Jag gillar den jag har mycket, men tycker oxå att den blåa längst ner till vänster än najs och den röda bredvid den. Samt den blåvita bredvid den röda, hihi....

Hur matchar man då en rutig skjorta i höst?
Jo, är det en längre modell, som t.ex Gina tricots passar det med leggings, jeans, jeansleggings eller kjol.
De lite kortare modellerna är nog snygga att stoppa in i exempelvis en byxa med hög midja eller en tajt eller vippig kjol :) Fast jeans funkar ju alltid.

Jagvet, jag är modeexpert, eller inte. Det kanske låter som om jag vet allting om kläder, det gör jag inte och ni ska inte tro att jag är nåt proffs, haha. Men jag tycker det är roligt med mode och tipsar er gärna om vad jag tycker är fint och hur man matchar det ;)

Hoppas ni gillar det!

Kram /Moa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag älskar kommentarer!