http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

21 november 2010

Hur jag redigerar en bild!

Ojojoj! Nu har jag inte varit lite snäll... utan väldigt, väldigt snäll! Och gjort en sån här fin gajd till er på hur jag redigerar mina pictures. Ja, jag gör inte alltid såhär, men ganska ofta. Ibland nöjer jag mig med till steg 2, men ibland vill jag oxå rotera bilden litegrann om det till exempel är sne horisont kan det vara lite störigt :S Det gör man i alla fall precis under bilden, där det är fem ikoner med pilar på. Där tar jag den längst till höger.
Men i alla fall... ni som hängt med ett tag vet säkert att jag redigerar i Photoscape, som du kan ladda ner gratis HÄR. Jag tycker verkligen det programmet är superbra, väldigt enkelt! Här nedanför kanske allt verkar svårt, men det är det inte när man väl ska göra det. :)
Det tredje steget, filmeffekt, där brukar jag oftast använda effekten Agfa. Den har ni sett på många bilder, bland annat denna Cypern bilden HÄR har den effekten.

Visst blev skillnaden enorm? Även om jag kanske inte hade tagit den effekten på bilden annars, men tänkte att det kan ju vara kul att visa er eftersom jag ganska ofta använder de filmeffekterna.

Hoppas att ni lär er nåt i alla fall, hahah! Nej men, jag orkar inte plugga så då gjorde jag nåt roligare :)

Ha en bra dag!

Kram Moa

ps. om ni inte ser vad det står kan ni klicka på bilden och sedan zooma :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag älskar kommentarer!