http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

7 februari 2010

Blandade vinterbilder & fototips

Hej! Idag tog jag en liten kort fotorunda. Jag vill lära mej att ta bättre bilder när det är molnigt och daskigt.
fin bro med vatten/is
favoritbild, dock inte från idag. skylt!
hihi. Jag åker pulka och pappa testar att få till bra foton :-)
fina Molly
Alla foton jag visar idag är redigerade.
Tänkte ge er några fototips nu oxå, det va längesen!
* placera gärna motivet (människan, huset o.sv.) i sidan, alltså inte i mitten, då blir det mer spännande och intressant, och fint, tycker jag!
* ha inte för rörig bakgrund, då det förstör motivet och man fokuserar hellre på bakgrunden
* vi har digitalkamera nu för tiden, så när du fotar nåt 'sällsynt' ta många kort för att vara säker på att det är skärpa, att ingen blinkar (om det är människor) o.sv. Gärna serietagning!
* experimentera. Testa att stå på en stol, ligga ner, sitta o.sv. för att få annorlunda och lite crazy perspektiv.
Hoppas tipsen hjälper er, och de funkar självklart för alla kameror.
Kram /Moa

2 kommentarer:

  1. heej Moa,
    gillar din blogg den är värkligen bra!
    men bara en fråga, vilket program redigerar du dina bilder i? :)
    Kram anna

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder. Sen att vi fick se fotografen på pulka var ju bara en bonus.

    Ja frågar samma sak som Anna. Vilket program redigerar du bilderna i.
    Kramen och natta.

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!