http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

16 februari 2010

Vad vill ni? & roses are red

Vad vill ni se för bilder?
Ska det vara foton på mej, blommor, naturbilder(landskap mm), makrobilder, matbilder eller vad vill ni se?
Det känns som det blir mkt blombilder men det är för att jag har ganska många sådana och om jag ska tidsinställa inlägg så är det enkelt och smidigt.
Men jag fotar ganska mycket och så och om jag bara anstränger mej lite ska jag försöka visa andra bilder oxå...
men idag trotsar jag inte blommorna utan visar er några oredigerade bilder på röda rosor!

Härligt lackröd färg. Här använder jag mina närbildsfilter!
Jag är så nöjd att de inte behövde redigeras. Kanske jag ändå borde lätta upp färgerna lite?
De här fotona och många andra är tagna med Nikon D60 (ofc) och min blixt C-321 studio riktad mot taket.
Den är gammal och kommer från min farfar men den funkar jättebra och bilderna blir inte alls så blaskiga och orättvisa bidler som med en inbyggd blixt.
Jag är så glad att jag fått denna blixten. Från farfar har jag oxå ett Manfrotto stativ som ä riktigt kanon, ganska stort men jättebra. Kostar säkert flera tusen ute på marknaden nu.

Ha en fortsatt bra tisdag.
/Moa

1 kommentar:

  1. Så vackra bilder på rosen du visar.
    Nu ska jag se på skidskytte från OS.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!