http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

12 februari 2010

Gamla & nya bilder!

Hej!

Idag tänkte jag visa er gamla &nya bilder, en liten fotohistoria.
Den börjar julen -07 när jag av min familj får en grön Samsung kompaktkamera.

Detta kortet är från julen -07.
Jag minns att jag blev MKT fundersam till en kamera, liksom skulle jag använda den?

                                     
Framåt sommaren 2008 började jag ta mer & mer kort. Här är jag dock med på kort på Gotland samma år.
Jag hade datumstämpling på mina kort (varför??) vilket jag ångrar mycket idag.

Ååh, detta kortet minns jag så väl. Det var hösten -08 (kolla datumstämplingen) och jag & mamma var i skogen. Jag hittade ett bär och tog kort på det. Jag hade sett makrobilder och försökte, men skärpan var ju inte på blomman!
När jag kom hem och visade pappa bilden sa han att jag skulle ställa in 'makro' och därefter fotade jag massor av blommor...

...och clementiner. Ett tag testade jag att fota allt möjligt med makro (frukter, godis, blommor mm)!

Ohlala, kolla vilken fin bild jag hittade! Den ska jag nog redigera.
I alla fall, den är nog ca ett år gammal. Som ni ser har jag tagit bort datumstämpling!
Fortfarande har jag min lilla kamera.

Jag fotade allt jag såg och hittade på massa crazy idéer!
Så mitt tips till alla därute är att testa att fota allt möjligt, det är väldigt kul & kan bli häftigt och annorlunda.

Och så är den underbara våren kommen och lite vitsippe- och tussilago bilder tas.
Ååh, nu längtar jag jättemycket till alla knoppar slår ut!

Samma dag som bror min konfirmeras åker vi till en sjö och tar första doppet (sista maj -09).
Detta va en härlig bild tycker jag!

Kolla här då! Denna bilden är ju riktigt snygg, inte kan man tro att den är tagen med minikamera?! ;-)
Me like.


I juli är jag, kusin Klara och våra mammor + bröder på Gullbranna och har det mysigt.
Vi tog massa härliga kort vis solnedgången med självutlösaren. Fina!

Den 16 juli köper jag Nikon D60. Då vet jag inte vart det ska leda....

En av bilderna från första dagen med system. Gillar bilden.

September är månaden och härliga bilder avlöser varandra :-)

November och en vanlig disbild. Fast fin va den ;-)

Nytt år & många såna här bilder blev det! Söta Stina :-)

Jag avslutar med en bild från igår ;-)

Hoppas ni orkade kolla genom alla bilderna...!
Skriv gärna en kommentar.

/Moa

3 kommentarer:

  1. Många härliga bilder. Gillar bilden på rosen.
    Man ska inte förakta en liten digitalkamera alltså.
    Jag har en liten digitalkamera, två faktiskt. En liten Panasonic DMC-FX30, en liten canon IXUS 80 IS. Så våran stora canon EOS 400 D.
    men ska erkänna att det är med de små jag tar mest bilder.
    Enkla att ha med sig. Smidiga och tar liten plats....
    Men den stora kameran är med den med.

    fina bilder blir det iallafall.
    Det är det viktigaste.
    Kramen på dig.

    SvaraRadera
  2. vi hade en väldigt mysig dag, hoppas det blir en till sån dag, / Klara :*

    SvaraRadera
  3. Du blir bara bättre och bättre Moa!
    Jätte fina bilder

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!