http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

21 februari 2010

Porträtt - före & efter redigering!

Idag tänkte jag visa er ett foto på mig själv före & efter redigering.
När man är i denna åldern som jag är gillar nog alla att ta kort på sig själv, fniss, men de här korten är tagna hos morfar i onsdags när jag inte hade nåt att göra. Det var kanonbra dagsljus i hans hall och ögonen blev sådär isblåa!
Jag redigerade faktiskt för att jag tänkte att det kunde vara kul att göra en ny bloggdesign, men jag väntar nog med det!
Jag gillar bilder som är naturliga men ibland är det ju oskärpa och då vill man kanske förbättra färgerna och så, särskilt om kortet var väldigt fint, bra ljus o.sv.
Så om du har nån bild som du tycker är jättefin men oskarp, för mörk, för ljus, eller liknande, ta och ladda ner Photoscape (här kan du ladda ner det) och redigera loss!!

Här kommer i alla fall bilderna:

Vad tycker ni? Ni kan förstora bilderna om ni vill.
Jo, innan var ögonen lite oskarpa och jag tycker det är fint med skarpa ögon, så jag förbättrade kontrasterna och la på skärpa. Jag tror det va det enda jag gjorde, förutom att göra den svartvit då!

Tycker ni om när jag gör såna här före-efter bilder och visar er?
Är det ingen som kommenterar och vill ha mer såna här ska jag sluta göra det.
Kom ihåg att alla kan kommentera, även om man inte har blogg, då är det bara att skriva sitt namn eller vara anonym, du behöver inte fylla i e-post eller nåt!
Har ni frågor, kommentera. Jag lovar att svara, antingen i ett inlägg eller i kommentarsfältet.

/Moa

1 kommentar:

  1. Hej lilla Moa;

    du är jätteduktig, kanonfina bilder! Tycker det är såå roligt att kunna gå in på både din och Klaras blogg och se vad ni gör för något, vad ni tänker på etc..

    Kram på dig söta du!

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!