http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

8 april 2010

aldrig utan min nikon!

Jag köpte kameran Nikon D60 i mitten av juli (16 för att vara exakt). I början tog jag inte överdrivet mycket kort, när jag tittar tillbaka i bildmappar på datorn har jag bara 3 mappar i augusti månad (och då hade vi ändå sommarlov). I september har jag fyra och så har det fortsatt. Nu i mars 2010 satte jag mapprekord med 18 stycken! Ohlala! Och då är det kanske runt 100 bilder i varje mapp, ibland färre ibland fler. Så jag tar rätt mycket kort... sällan jag aldrig tar nåt kort på en dag :-)

Jag skulle aldrig i hela mitt liv åka på nån semester utan kameran. På varje större grej vi gör så hänger h*n med. Jag ska ta med den till varje stad där jag shoppar, fast okej, inte när jag handlar mat på Ica och så,
men ni fattar! Imorgon kommer kameran självklart vara med, det finns ju massa att ta kort på i Göteborg, tror jag!

 bild från i somras

Jag är så nöjd med att jag köpte en systemkamera. Visst, 5000:- är mycket pengar, men ajajaj vad jag har & ska använda den. Fast nån gång i framtiden uppgraderar man väl sej till en bättre, typ D90 eller nåt liknande, men det är ju länge kvar tills dess, för än så länge funkar plutten bra.
Dessutom är han så smidig, väger inte alls mycket när jag inte heller har nåt tungt objektiv.

Jaa ni, ni förstår. Jag svävar på moln när jag får fota, ser nåt vackert, när katten står still och jag har kameran i handen, när man laddar in bilderna på datorn och suckar över den enorma skärpan. (haha)
Jag älskar min kamera ♥

...och man får fortfarande bara dreggla över Nikon D3... tänk om man fick testa en sån!

/Moa

2 kommentarer:

  1. Hej (: Laddar du in bilderna innan minnet är fullt eller har du inte så stort minne..? Bara undrar :p Kram (: <3

    SvaraRadera
  2. Julia: Jag har tre stycken minneskort, med 1, 2, 4 gb. Och jag laddar in bilder innan det är fullt. Kram Moa! :)

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!