http://mysmoa.blogg.se/ är det som gäller numera! ♥

13 april 2010

Duell, systemkamera vs kompaktkamera!

Jag tänkte visa er lite olika bilder som jag har tagit med både kompaktkamera och systemkamera (alltså tagit på samma motiv. Sen ska jag jämföra de lite... Här kommer första ut och det är en bild på en 'häck' och en åker... (klickbara bilder)

Den första är tagen med kompakt och den andra med system.
Erkänn, det är extrem skillnad. Sen beror det ju oxå väldigt mycket på vad man har för liten kamera, den jag testade med är köpt -05 (mammas) och nu finns det ju fler kompakter som är bättre. Men ändå.
Den vänstra bilden tycker jag ha så fula färger, dassig, tråkig och liksom grå.
Medan den har det har ju den högra jättefina, klara, starka färger.

Ni kan ju förstora bilderna oxå :-)

Nu undrar jag om ni uppskattar sånt här... i så fall komemr fler 'avsnitt' där jag jämför bilder!

Kram Moa 

2 kommentarer:

  1. Hej! Du kunde ju förklara vilken kompaktkamera och systemkamera du hade. Det är ju en väldig skillnad på en gammal och billig kompakt och ny och dyr systemkamera.

    SvaraRadera

Jag älskar kommentarer!